söndag 15 februari 2015

Järn och lin...


...i veckan fick jag hem den vackra och riktigt, riktigt tunga järnsoffan till kontoret. Å, jag bara kände att den här kommer jag aldrig någonsin att tröttna på! Jag gillar att skapa små rum i rummet och just här passade det bra att göra en liten myshörna. Textilen kommer från Jeanne DÁrc och Shepherd och linnekuddarna är från Hasta. Spegeln, blompiedestalen och det lilla sybordet har jag målat om och pallen är en pianopall från loppis som jag renoverat och klätt om. Den härliga industrilådan ska bli tidningsförvaring, den är också ett loppisfynd. Jag tycker att dess färg matchar perfekt och den tuffar dessutom till intrycket så det inte blir för sött...




Country living... jag ska bleka ett par fina, gamla trasmattor till golvet, som får bli pricken över i. Eftersom bomullen i mattorna har den svarta färgen som går mot grönt, kan jag med lite tur få fram en turkos-grå nyans. Hoppas på riktig vintagekänsla!
De två vita ljuslampetterna som skymtar i spegeln var ursprungligen för elbelysning och i mässing.


Collageramarna på väggen ovanför soffan är snart färdiga. Jag har valt samma stil på fotona men med olika, fina papper som bakgrund och använt scrapbookingmaterial och vackra band och spets för att göra varje bild unik. Ett mysigt projekt som gärna får ta sin tid!




 Härliga Phalaenopsis, kan man någonsin få för många av dem?!?


Mm, nu är det bara att krypa upp här med en kopp thé och njuta av en riktigt slö söndag!

1 kommentar :

  1. Hej Frida! Men guud så läckert det blev med järnsoffan hos dig :) riktigt riktigt fint. Jag har lagt till din blogg på Svenska Inrednings Bloggar nu också. Jag mailar dig strax. Skulle jag kunna få låna bilden på järnsoffan av dig och lägga upp i min nätbutk och på Creations by Lis Facebook?
    Varma hälsningar Lisa - Creations by Lis

    SvaraRadera

Hej, vad kul att du tittade in hos mig! Skriva gärna några rader!